21 Disember 2010

pahit manis sehari d klantan 4 dis 2010

sampai ke kuala terengganu jam 7.25am. dari situ rmbongan kami ke batu rakit dengan menaiki exora biras aku abg rahim, terima kasih yang tak terhingga kerana pertolongannya sehingga aku berjaya membawa pulang kenari yang telah 2 tahun berada di tangan insan yang tak bertnggungjwab. jam 10am kami bergrak ke kubang kerian, dstinasi yang mana kenari disimpan, hujan sepanjang perjalanan. tepat jam 1pm sampai terus kami ke balai polis untuk mngmbil knari yang kami ltakkan di dalam balai (keadaan kete agk kureng mmuaskn, radio, speaaker dh tkder), bawa keluar dan terus ke masjid untuk bersolat jumaat, parking agak jauh. sampai di masjid aku d tgur oleh seorang pakcik supaya jangan tinggalkan kasut kerana kompom aku akan balik berkaki ayam, patut ler aku tngok smua org yg brjln ke msjid pkai slipar buruk, trpksa le aku 'pnjam' plastik pd bkul motor yg ada d c tu.. hehe (ngkorang bayangkn kt msjid klntan leh ada pnyamun trbus cmtu, huh).
lpas solat ALLAH bg rzki, trima ksih nik sharezade krna bwa rmbongan aku mkan d rumahnya, knyang ooo mkan daging korban.. hehe. lpas tu aku ke tumpat, biasa ler jumaat smua kdai ttup, grak blik ke kuala trengganu, kami snggah solat mghrib d sbuah msjid dlm klntan, brmula lg, sdang solat ada ssorang msuk dlm kete aku nk copet brang, mmng mangkuk ayun, dlm kwsan msjid buat hal. alhamdulillah abg rahim prasan, smpat cekak leher mngkuk tu tp dia lari, bkn sengkek, bwa kete prdna, mmalukn sngguh, dlm tmpat solat wanita pun d sdiakn locker, tk slmt juga kt c tu, cheh. kami brgrak trus, cuma brhnti mkan & t do dlm kete hngga smpai 9.05pm d kota tinggi.
pngjaran: wlaupun knari hilang & d klafikasikan sbgai jnayah komersil, tiada apa yg pihak brkuasa leh wt, cari & tanggung sndri sbbnya, spnjang aku jejaki lokasi kete, ble d mklum kn lokasi kete, jwpan phak brknaan, 'tmpt tu bsar encik, klau sya nmpk, sya call encik' mmng tk nmpk wlaupun kete aku tu sntiasa brada d lokasi awam d klntan, hingga bila aku dpt smula knari ni pun trpksa brkorban wang ringgit, byar bru dpt ambik smula kete, balai hnya tmpat tumpang parking shj.. huh ptutler bler kete ilang 'klasifikasi jnyah komersial', problem bsar pd tuan punya kndraan. phak kwangan yg bg pnjman pun pduli apa msaalah ni, byar ttp byr...jdnya HATI-HATI smua sblum trkna cm aku.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

setiap yg berlaku de hikmahnya tpi jangan salahkan pihk polis ats pe yg berlaku tapi salahkan diri sendiri nape nak wt sesuatu tanpa berfikir...bila dah terjdi mcm ni menyalahkan pihak lain lak, pe igat polis tak de kerja lain ke nak cari keta hilang beribu kat malaysia ni keta hilang....skrg ni bersyukurlah kepada allah yang telah mempermudahkan awak utk mendaptkan kembali keta isteri tercinta tu...ingat polis bukn kerja nya mencari keta hilang....org yg hilang ingatan saja bagi keta kat org cecara pecuma...wt la ni satu pengajaran jgn mudah menpercayai janji2 manis walaupun anda bersumpah sehidup semati denganya..